Adventstid

Äntligen är vi framme i december månad! Åhh, vad jag har längtat och väntat på adventstidens mysiga och värmande tid. Jag har för länge sedan slutat längta till självaste julafton. Jag njuter obehindrat av varje dag i advent och jag uppskattar det lilla och enkla i alla julförberedelser. Jag mår bra när adventsljusstaken lyser med sitt varma och rofyllda ljus. När jag sedan går ut i mitt kök för att tända adventsstjärnan i halm går mina tankar till mamma. Min mamma älskade julen och hon var "mycket bra på julen". Allt man kan tänka sig att juletiden ska innehålla, i form av mat, pynt, mys och värme, kunde min mamma. Jag har fått ärva mycket av henne som gör att jag känner att hon är med mig i livet trots att hon fysiskt inte kan vara det längre. När man t ex äter hennes Janssons Frestelse eller julsyltkakor som jag tillagat och bakat utifrån hennes fantastiska receptsamling, så känner jag att vi på något sätt är nära varandra och kan kommunicera fortfarande. Jag är också väldigt glad att jag har mammas och pappas adventsstjärna att tända i mitt fönster nu, så att min familj och jag kan få en gnutta av dem båda i vårt julfirande!
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback