Julkranstillverkning

Ja... så har julen 2012 börjat på riktigt! Min goda vän Johanna bjöd in mig till en kväll i Önnered, i den härligt mysiga butiken Gröna hem. Där tillverkade vi dekorativa julkransar av alla de slag. Tystnaden och koncentrationen smög sig fort på när vi började binda kransarna. Det är en härlig känsla att få arbeta med sina händer och samtidigt kunna försvinna in i sina egna tankar och funderingar. Tiden stannar liksom upp för en stund! Jag känner att det är sunt och hälsosamt att ta sig tid till att göra något praktiskt som resulterar i en faktisk produkt som man kan ta i och glädja sin omgivning med. Jag är oerhört noga och nästan lite frenetisk med att ta hand om min fysiska hälsa, men mitt psykiska omhändertagande har legat i lä länge nu. Tänk att en simpel julkranskväll med goda vänner kan få mig att må så bra i själen!
 
Här får ni se lite bilder från kvällen:
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback