Baltazar, Bjuröklubb & långpromenad

 
Varje dag när Baltazar och jag går våra långa och härliga promenader tillsammans känner jag lugnet i tillvaron. Våra promenader är en tillflykt från vardagen som ständigt surrar. Det är en välgörande stund för både kropp och själ. Jag älskar att stoppa hörlurarna i öronen och lyssna på allt som P1 har att erbjuda. Jag lyssnar intresserat till nyheter, vetenskapsradio, kulturnyheter, radioteater mm. Det är ett ständigt flöde av information som fångar mitt intresse. Ett utav mina favoritinslag är faktiskt Land-och sjöväder. Där möter jag svenska geografiska platser med unika namn som jag endast hör om här, t ex Kuggören, Örskär, Utklippan, Landsort och Bjuröklubb. Den sistnämnda platsen är väl beskriven i Lalehs låt med samma namn, som ni här ska få lyssna till.
 
:
 
 
 
Ni ska också få njuta av en bild på min underbara hund Baltazar, min lilla Flärp och Skapelse!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback