Saknaden är stor...

Saknaden av mina föräldrar är stor. Jag tycker inte att jag är gammal, men har trots det varit helt föräldralös i 18 månader nu. Den 10 november är det 9 år sedan min mamma gick bort och jag saknar henne mer och mer för varje dag. Trots det så kan jag känna hennes närvaro påtagligt i mitt liv i allt jag gör, om det så bara är när jag bakar en sockerkaka. Det är ju mammas sockerkaksform som jag använder och nog sjutton så smakar kakan precis som om mamma bakat den, helt fantastiskt! Komiskt nog så är det just pappas osthyvel som får mig att tänka på honom varje dag. Pappa i köket med köksbestyr var ingen vanlig syn, men ost var nog hans favoritdelikatess, ju starkare desto godare. Jag säger bara... pappa, V75 och gorgonzola och skrattar högt för mig själv! Leendet infinner sig på mina läppar varje dag när jag drar ut kökslådan för att plocka fram osthyveln,tänka sig att detta lilla redskap är symbiost med pappa!
 


Vackert skrivet. De var fina dina föräldrar. Förstår att du saknar dem.

2012-11-14 // 00:21:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback