Att vilja förändra är inte lika lätt som att faktiskt göra det

Att förändra livspusslet, tillvaron och livet är inte lätt. Det är lätt att vilja förändra, men det är inte lika lätt att faktiskt kunna göra det. Det är relativt enkelt att tänka tanken och känna behovet av utveckling och förändring, men förändringens vindar blåser ofta i motvind. Jag vill gå vidare och finna min rätta plats i livet, men verkligheten och vardagen tar för mycket plats. Att vilja förändra något och lyckas med det kräver också ett stort mod. Man måste våga kasta sig ut i en oviss framtid och tro på sig själv även om ingen annan gör det. Jag vet att det inte finns några garantier i livet, men jag hade velat möta en tydligare tro på att förändring faktiskt är möjligt. Jag hoppas att jag ska kunna försätta mig själv i rätt miljö, där jag kan skapa en möjlighet just för mig. När detta sker kommer jag definitivt att ta chansen!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback